.

.

субота, 17 жовтня 2015 р.

Статут історико-краєзнавчого музею селища Браїлів


              ПОГОДЖУЮ                                                            ЗАТВЕРДЖУЮ                                             Начальник                                                                      Директор             
             відділу освіти                                                       Браїлівської загальноосвітньої                  Жмеринської РДА                                             школи І-ІІ ступенів                  ____________І. Цимбал                                                  ___________ М. Смірнов    
     «02» вересня 2014 р.                                                       «05» вересня 2014 р.                               


СТАТУТ


Історико-краєзнавчого музею селища Браїлів при Браїлівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів




                                                                              Прийнято на педагогічній раді
                                                                             Браїлівської загальноосвітньої
                                                                             школи І-ІІ ступенів
                                                                             протокол №7
                                                                             від 29.08.2014 р.




смт  Браїлів
2014 рік


І.  ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ.
1.1.Історико-краєзнавчий музей селища Браїлів при Браїлівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Жмеринського району Вінницької області у сво\й діяльності керується Законом України "Про музеї та музейну справу" (249/95-ВР), постановою Кабінету Міністрів України про Музейний фонд України", нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури і туризму України з питань діяльності музеїв та цим Статутом. 
1.2 Музей є осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпечення духовної єдності поколінь і призначений для вивчення, збереження та використання пам’яток історії, матеріальної і духовної культури.
1.3. Музей взаємодіє з державними, науковими  і громадськими та іншими  зацікавленими закладами і установами.
1.4. Оригінальні пам’ятки історії і культури, які мають наукову історичну, духовну чи іншу культурну цінність і зберігаються у фондах музею, входять до складу Музейного фонду України і підлягають обліку у порядку, встановленому чинним законодавством.

ІІ. Г0Л0ВНІ ЗАДАННЯ ТА ЗМІСТ РОБОТИ  МУЗЕЮ.
2.1 Мета діяльності музею полягає у залученні молодого покоління до вивчення та збереження історико-культурної спадщини свого народу у формуванні освіченої творчої особистості та сприянні відродженню і розбудові національної системи освіти як найважливішої ланки виховання свідомих громадян української держави.
 2.2. Головними завданнями в роботі музею є:
- сприяння удосконаленню навчально-виховного процесу навчального закладу: розширення і поглиблення загальноосвітньої та професійної підготовки учнівської молоді засобами позакласної, позашкільної роботи;
- розвиток її творчих інтересів до пошукової, краєзнавчої та науково-дослідницької роботи;
- формування у підростаючого покоління розуміння нерозривного взаємозв'язку минулого, сучасного і майбутнього України;
- допомога педагогічному колективу, закладу освіти у впровадженні нових, нетрадиційних форм роботи за інтересами;
- вивчення, охорона і пропаганда пам’яток історії, культури рідного краю;
- проведення культурно-освітньої роботи серед учнівської молоді та інших верств населення.
2.3. Музей проводить таку роботу:
- організовує дослідницьку діяльність  згідно з тематикою музею;
- систематично поповнює фонди музею шляхом проведення походів, екскурсій, а також використовує інші шляхи комплектування, що не суперечить чинному законодавству;
- організовує облік музейних предметів, забезпечує їх збереження;
- надає можливість використання матеріалів музею в навчально-виховному процесі та науково-дослідницької роботи.

ІІІ. СТВОРЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ  РОБОТИ  МУЗЕЮ.
3.1. Профіль музею визначений колективом педагогів, учнів  за педагогічною діяльністю та характером наявлених пам’яток історії. Музей  школи має історико-краєзнавчий профіль.
3.2. Рішення про створення музею прийняте його засновником керівником навчального закладу М.А.Смірновим, який і очолює роботу музею.
3.3. Наказ про відкриття музею виданий його засновником після оформлення відповідної музейної експозиції і при дотриманні вимог щодо наявності:
- статуту музею;
- фонду музейних предметів, збірних і зареєстрованих в інвентарній книзі оригінальних пам’яток історії на основі яких побудовані експозиції.
-  окремої кімнати з обладнанням, яке забезпечує збереження, вивчення і експонування музейних колекцій;
-   роботи музею за чітким розкладом.
 3.4. Діяльність музею припиняється за рішенням його засновника, яке погоджується з відповідною комісією, що проводить  реєстрацію на місці. Наказ про закриття музею видається його засновником.

IV. КЕРІВНИЦТВО  РОБОТОЮ МУЗЕЮ.
4.1. 3а  роботу музею відповідає керівник закладу освіти: директор школи М.А. Смірнов або призначає педагога (за його згодою), який здійснює безпосереднє керівництво  музеєм;
-  вирішує питання дислокації музею та режиму його робот;
- сприяє організації та проведенню навчальних, виховних, методичних та інших заходів на базі музею;
- виходить  з пропозицією морального заохочення педагогів, які відпові­дають за роботу музею.
4.2. Робота музею організовується на основі самоврядування. Вищим керівним органом якого є рада музею. Рада музею обирається на зборах учнівського та педагогічного колективів та складається з учнів, педагогічних працівників. Її кількісний склад визначається характером і обсягом роботи музею.
 Рада музею:
- обирає голову і розподіляє обов’язки між членами і ради, які очолюють сектори; пошукової, фондової, експозиційної, просвітницької роботи;
- вирішує питання включення до фондів музею пам’яток історії, куль­тури і природи, які надійшли в процесі пошукової роботи;
- обговорює та затверджує план роботи;
- заслуховує звіти про пошукову, дослідницьку, наукову роботу;
- організовує підготовку екскурсоводів, лекторів, а також навчання активу;
- встановлює зв’язки з пошуковими загонами, гуртками, клубами та іншими об‘єднаннями;
- веде документацію музею (Інвентарну книгу, книгу обліку проведених екскурсій, навчальних занять, масових заходів, акти прийому та видачі експонатів, плани роботи);
- вирішує інші питання, пов’язані з діяльністю музею.
4.3. Методичну допомогу надає опікунська рада, яка створюється на добровільних засадах з педагогічних представників, членів державних структур та громадських організацій.
4.4. Науково-методичну допомогу музею надає районний державний музей.
 4.5. 3агальне керівництво діяльністю музею здійснює відділ освіти районної державної адміністрації.

V. ОБЛІК І ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ФОНДІВ.
5.1. Зібраний матеріал складає фонди музею і обліковується в Інвентарній книзі яка скріплюється печаткою та завіряється підписом керівника закладу освіти.
5.2. Фонди музею поділяються на основні (оригінальні пам’ятки історії) і допоміжні (схеми, діаграми, копії, муляжі).
 5.3. У разі припинення діяльності музею, оригінальні пам’ятки історії та культури передаються до державних та інших музеїв на умовах, що не супереч законодавству.
5.4. Безпосередня відповідальність  за збереження музейних зібрань покладається на керівника навчального закладу та керівника музею.

VІ. ФІНАНСУВАННЯ.

6.1. Втрати пов’язані з пошуковою роботою, придбанням інвентарю, обладнання, технічних засобів та оформлення музею, проводяться за рахунок коштів не заборонених законом. 

Немає коментарів:

Дописати коментар